Bratislava:Nosným vozidlom hromadnej dopravy je podľa môjho názoruautobus, pokračuje električka a trolejbusy. Chýba hlavnýprestupový uzol. Autobusový park pozostávazvačša zo starých autobusov aj keď v poslednom čase vídaťnové kusi.
Električkovásieť nepokrýva celé mesto. Chýba spojenie snajväčším sídliskom Petržalka. Neexistenciasúprav s nízkym podlažím, ktorévyužívajú najmä „vozíčkari“ a mamičkyz deťmi Časové rozpätie medzi jednotlivímispojmi je mizerné zväčša 15-20 minút.
Trolejbus: vôbecnevyužívam preto sa k nim neidem vôbec vyjadrovatakurát vidím, že najnovšie nie su.
Nočný„rozjazd“. - ak sa to tak dá nazvat 2 či 3 spoje zavečer je úbohosť mesta a dopravného podniku.
Integrovanýsystém mesta. – existuje také niečo? Neviem alepochybujem že môžem využiť lístky MHD na dopravu dookolia Blavy asi nie. A to už nehovorím o použitílístkov MHD vo vlaku, asi by sa mi cesta predražila. A eštepásma sú dva a vôbec nechápem prečoobyvatelia Lamača sú v II. pásme oni už nie su vBratislave?
Celkovo je hromadnádoprava v našom hlavnom meste podľa môjho názoruzastaraná, nepružná a nemoderná. A to je asi ajjedným z dôvodov prečo ľudia preferujú autápred MHD.
A ešte perlička nechcelby som ako turista nasadnúť do autobusu ktorý je bez„hlásiča“ zástavok asi by som sa stratil
Lístky 30 minút– 18,- Sk základný
mesačný - 600,-Sk základný
Brno:
V Brne jednoznačnedominuje „šelina“ z jej hlavným uzlom „Hlavnínádraží“ odkiaľ vyrážajú moderné súpravy do celého mesta. Intervali medzi jednotlivímisúpravami klesajú aj pod 5 minút. V každejhodine je zaradená jedna súprava so sníženýmpodvozkom pre telesne postihnutých a pre kočíky. Každázástavka je hlásená a vypísaná nainfo paneli. Radosť cestovať.
Autobus: Podporaelektričiek najmä z konečných zástavokelektričky do odľahlích častí Brna a ďaľej dočastí kde nie je spojenie elektičkou. Zväčša novévozidlá v každom je hlásič a info panel. A teď šokaj tu nájdeme vozidlá so sníženýmpodvozkom pre telesne postihnutých a pre kočíky.
Trolejbus:Nevyužívam, ale viem že jazdi :-)
Integrovanýsystém: Niečo neskutočné celý Brnenskýkraj /Jihomoravský kraj/ je rozzónovaný, mestoBrno má dve zóny pričom základný lístokje dvojzónový, resp. dve zástavky vlakom. Ľudiabývajúci v okolí Brna jazdia na klasickélístky alebo „šalin kartu“ čiže mesačný podľatoho koľko zón preidu podľa toho si kúpia jedenmesačný a platí na všetky dopravnéprostriedky.
Asi to vyznelo ako kritika Bratislavského systému a áno je to anakoľko sa chystám využívať ho denne rád bysom bol, keby sa niečo zmenilo. Aby som si to pohodlie z Brnapreniesol do Bratislavy.
Nočný rozjazd:každú celú hodinu noc pred sviatkom každúpolhodinu z „hlaváku“ do celého Brna!!!!
Lístok: základný13,- Kč – 40min
mesačný 410,-Kč
PS: v Brne si kúpimlístok u vodiča!!!