reklama

Brno vs. Bratislava – Doprava

Nakoľko sa často zdržujem v týchto dvoch mestách a k preprave využívam poväčšinou dopravný systém týchto miest. Rozhodol som sa preto, že Vám skúsim priblížiť fungovanie dopravy v týchto mestách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Bratislava:Nosným vozidlom hromadnej dopravy je podľa môjho názoruautobus, pokračuje električka a trolejbusy. Chýba hlavnýprestupový uzol. Autobusový park pozostávazvačša zo starých autobusov aj keď v poslednom čase vídaťnové kusi.


Električkovásieť nepokrýva celé mesto. Chýba spojenie snajväčším sídliskom Petržalka. Neexistenciasúprav s nízkym podlažím, ktorévyužívajú najmä „vozíčkari“ a mamičkyz deťmi Časové rozpätie medzi jednotlivímispojmi je mizerné zväčša 15-20 minút.


Trolejbus: vôbecnevyužívam preto sa k nim neidem vôbec vyjadrovatakurát vidím, že najnovšie nie su.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Nočný„rozjazd“. - ak sa to tak dá nazvat 2 či 3 spoje zavečer je úbohosť mesta a dopravného podniku.


Integrovanýsystém mesta. – existuje také niečo? Neviem alepochybujem že môžem využiť lístky MHD na dopravu dookolia Blavy asi nie. A to už nehovorím o použitílístkov MHD vo vlaku, asi by sa mi cesta predražila. A eštepásma sú dva a vôbec nechápem prečoobyvatelia Lamača sú v II. pásme oni už nie su vBratislave?


Celkovo je hromadnádoprava v našom hlavnom meste podľa môjho názoruzastaraná, nepružná a nemoderná. A to je asi ajjedným z dôvodov prečo ľudia preferujú autápred MHD.


A ešte perlička nechcelby som ako turista nasadnúť do autobusu ktorý je bez„hlásiča“ zástavok asi by som sa stratil

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Lístky 30 minút– 18,- Sk základný

mesačný - 600,-Sk základný


Brno:


V Brne jednoznačnedominuje „šelina“ z jej hlavným uzlom „Hlavnínádraží“ odkiaľ vyrážajú moderné súpravy do celého mesta. Intervali medzi jednotlivímisúpravami klesajú aj pod 5 minút. V každejhodine je zaradená jedna súprava so sníženýmpodvozkom pre telesne postihnutých a pre kočíky. Každázástavka je hlásená a vypísaná nainfo paneli. Radosť cestovať.


Autobus: Podporaelektričiek najmä z konečných zástavokelektričky do odľahlích častí Brna a ďaľej dočastí kde nie je spojenie elektičkou. Zväčša novévozidlá v každom je hlásič a info panel. A teď šokaj tu nájdeme vozidlá so sníženýmpodvozkom pre telesne postihnutých a pre kočíky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Trolejbus:Nevyužívam, ale viem že jazdi :-)


Integrovanýsystém: Niečo neskutočné celý Brnenskýkraj /Jihomoravský kraj/ je rozzónovaný, mestoBrno má dve zóny pričom základný lístokje dvojzónový, resp. dve zástavky vlakom. Ľudiabývajúci v okolí Brna jazdia na klasickélístky alebo „šalin kartu“ čiže mesačný podľatoho koľko zón preidu podľa toho si kúpia jedenmesačný a platí na všetky dopravnéprostriedky.


Asi to vyznelo ako kritika Bratislavského systému a áno je to anakoľko sa chystám využívať ho denne rád bysom bol, keby sa niečo zmenilo. Aby som si to pohodlie z Brnapreniesol do Bratislavy.


Nočný rozjazd:každú celú hodinu noc pred sviatkom každúpolhodinu z „hlaváku“ do celého Brna!!!!

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Lístok: základný13,- Kč – 40min

mesačný 410,-Kč


PS: v Brne si kúpimlístok u vodiča!!!

Tomas Sklarcik

Tomas Sklarcik

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

student práva, začínajúci podnikateľ, a večný optimista. PS ignorujem pravidlá slovenského jazyka, neverim v karmu a auru :-D Zoznam autorových rubrík:  autíčkoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu